Секторот за следење и евалуација на постигањата на учениците и наставниците претставува фундаментален дел од мисијата на Бирото за развој на образованието, посветен на обезбедување и унапредување на квалитетот на воспитно-образовниот процес во државата.
Работата на секторот се темели на принципот на континуиран увид и анализа, преку кој се врши проценка на постигањата на учениците, квалитетот на наставата и целокупниот ефект на образовните политики. Со следење на меѓународните трендови и поддршка на училиштата во процесот на самоевалуација, овој сектор директно придонесува кон создавање на современ, ефикасен и конкурентно-способен образовен систем.
Активностите на секторот се насочени кон системско прибирање податоци и нивна употреба како основа за развој и подобрување на сите аспекти на образованието. Главните области на делување вклучуваат:
- Следење на меѓународни студии и тестирања: Активно проучување на достигнувањата и методологиите на релевантни меѓународни образовни студии, со цел анализа и примена на најдобрите светски практики во националниот образовен систем.
- Спроведување на евалуација: Континуиран процес на евалуација на постигањата на учениците, квалитетот на изведување на наставата, примената на наставните методи и техники, како и целокупната ефективност на воспитно-образовниот процес.
- Анализа и унапредување: Користење на резултатите и сознанијата од евалуацијата како објективна основа за креирање препораки, поставување развојни цели и планирање на идни активности за унапредување на наставната практика.
- Поддршка за училиштата: Развивање, подготвување и обезбедување на стручна поддршка на основните и средните училишта во клучниот процес на самоевалуација и при изработката на нивните развојни планови.
Структура на секторот
Преку оваа поставеност, Секторот овозможува директна комуникација и поддршка на училиштата на локално ниво, придонесувајќи за рамномерен развој на образованието.
м-р Оливер Станојоски
Документи
Документот „Насоки за унапредување на наставата“ е наменет за наставниците од средните училишта, со посебен акцент на оние кои реализираат наставни програми за прва година. Тој нуди практични насоки за примена на современи методи во наставата, со фокус на развојот на компетенции како критичко размислување, решавање проблеми и дигитална писменост. Преку интегрирање на различни предмети и реални примери, наставниците можат да ги мотивираат учениците и да ги подобрат нивните академски резултати.
Примерите во документот се внимателно дизајнирани според наставните програми за прва година, вклучувајќи задачи и активности што го поврзуваат учењето со секојдневните предизвици. Овој пристап овозможува динамичен наставен процес, кој не само што подготвува ученици за успех на меѓународни тестирања како ПИСА, туку ги опремува со вештини неопходни за живот и работа во 21 век.